Något annat

Finns det en speciell standard på hur man ska blogga så att folk vill läsa? Många bloggar om sina liv, vad de rent av gör om dagarna och lägger upp lite bilder då och då. Är det intressant att läsa om andras liv? Vad fan bloggar jag om hästar och en massa jäkla åsikter hit och dit. Jag måste känna på att blogga som alla andra.

Idag hade jag planer på att gå upp lite tidigare, men det blev inte direkt så. Jag snoozade i en trekvart eller så. Hoppsan. På morgonen hade vi hästkunskap med Gudni. Vi pratade mycket om fång, vilket var väldigt lärorikt eftersom jag nu vet hur det går till och vad som händer. Sen efter det fick vi veta att vi kan kanske få lägga vår APU på hösten om vi vill, istället för att ha den runt sport- och påsklovet. Så fiftyfifty av klassen har på höst och vår, det kan funka bra med lektionerna och så. Det tycker jag lät väldigt bra. Dock kommer man förmodligen att sakna väldigt många, kanske tappa samanhållningen lite. Men just nu känns det bara skönt att inte behöva oroa sig för vad som ska hända med hästen om jag är borta i 5-8 veckor bara poff.
Det har för övrigt regnat hela dagen. Man blir ju inte direkt piggare av sånt pissväder. Men det känns ändå bra för växtligheten och steget närmare till sommaren. Som vi många vet så är Jämtland lite mer efter vad gäller sommargrönskan, man om jämför med hur det är hemma i Småland.
Den 5e juni är det dags för skolavslutning. Om exakt ett år är det min tur, hur fan ska jag klara den pressen? Bara den stress jag har upplevt nu, hur är det då nästa år? Usch, vi alla måste bli vuxna en dag och släppa tryggheten till skolan. Jag som dock trivs på denna skola väldigt bra känner väl så. Men jag tror att jag känner annorlunda om ett år.
På torsdag blir det att spendera pengar i Östersundthebigcity. Jag som älskar att prova kläder, inse hur mycket jag har gått upp är ingen höjdare. Men är man lat och glupsk får man helt enkelt skylla sig själv.

Nu avslutar jag detta egotrippade inlägg med lite bilder på, ehm mig som Ida Melkersson, min underbara vän har fotat. Jag har dock efterhanterat dem, inga bilder utan photoshop you know. (klicka på bilderna för att se dem större.)

/Melina
(det är förresten ganska bra att blogga så här, för man behöver inte ha den minsta skrivinspiration, det är bara att skriva något skit. Så praktiskt, förstår varför alla väljer egotrippade inlägg, tehe.)

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0