Yttrande

Inom begreppen människoraser, hudfärger, nationellt och etniskt ursprung eller trosbekännelser får man inte väcka hets mot folkgrupp enligt yttrandefrihetslagen och tryckfrihetsförordningen. Men någonstans läste jag på Riksdagens hemsida att det dock inte gäller slangord för homosexualitet. Lustigt egentligen, jag kan ju ha läst fel. Men detta har väl också med diskriminering att göra? Jag är lite irriterad över att jag inte hittar texten.

I morgon är det tävling på Wången, många från skolan ska delta. Det blir med andra ord att frysa häcken av sig hela dagen och ångra att jag själv inte var med.

Jag skulle egentligen skriva mer skit, men det är dags för att hoppa i säng tror jag. Ögonen börjar tala om det för mig nu.



Som vanligt avslutar jag med en bild. Denna är på Idas ögon som jag fotade för ett antal veckor sen.


Hej svejs eller nått. /Melina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0