Hej världen

"Alla människor har rätt till att få möjlighet till bästa advokat om den har tillgång och ekonomi till detta. Detta anser jag därför att man är, oavsett brott, en individ som har rätt till lika stor del i världen som alla andra. Om man väljer att bryta de regler som finns så blir man straffad av de som står för lagarna. Men man är fortfarande fri i världen och skall kunna leva väl även om man har brutit reglerna. Att man straffar dessa personer som begår olaga handlingar är för resten av samhällets ska kunna leva i trygghet och inte riskeras att utsättas för en orättvisa. Men om dessa personer som begår brott får tillbringa tid bakom lås och bom kan den inte skadligöra samhället där, därför borde den få leva som alla andra fast under en kontroll som bevakar personens beteende och påverkan på personerna i sin omgivning. Om den personen har tillgång till sådant som ger fördel till den själv så är det bra för den, den ska ha rätt till det. Bara för att man begår brott mot något som någon annan har bestämt (någon annan som äger lika stor del i världen som alla andra) så har man fortfarande rätt till en frihet där man kan leva normalt utan att kunna skada oskyldiga."

Jag undrar vad alla andra tycker, detta tycker jag. Jag står för det och är beredd att ändra åsikt om jag anser att något annat känns bättre. Ville bara tillägga det. Jag jobbar alltså med en rättsäkerhetstext. I uppgiften ska man vara den som bestämmer hur allt ska vara, nu är jag det. Det är intressant.

Idag fyller Erik år, grattisgrattis till min! Jag tycker dock synd om honom som fick jobba ikväll. Nu är han på någon spelning, hoppas att hans kväll får ett litet bra avslut i alla fall :)

Jag lyssnar på musik, Kamelot. Helt underbar musik, så vacker, så bra! Jag hörde dem för flera år sedan. Nu bara råkade jag ha hem några låtar, jösses så bra de är. Melodisk powermetal eller något sådant tror jag. Är inte så bra på genrer.

I morgon är en ny dag. Det är fredag, jag ska åka med Erik hem till Hallen där hans familj bor. Vi ska vandra i fjället och jag ska fota om vädret vill vara på vår sida. Det blir nog rätt mysigt tror jag.

Ikväll har vi haft kul i Östra, en liten stund i alla fall. Vi hade hög dunkmusik och jag dansade som en tok. Helt galet.

Tidigare idag fotade Sara mig, så snäll som hon är.
Här är lite av bilderna. Tss.



Syns det att jag gillar att stå framför kameran?
Jag har efterhanterat bilderna.

Nu ska jag fortsätta skriva om rättsäkerhet, ska ha in "lite" om välfärdssamhälle också. Jag tror att jag ska skriva en bok ändå, det är ju sanslöst vad jag kan skriva mycket när jag väl kommer igång. Tamejfan att jag borde få MVG i svenska.

/Melina

Kommentarer
Postat av: Caaoo

Bra skrivet, men jag har faktist en liten annan åsikt om saken.

Om en person begår ett brott och sen ska straffas för det, måste det ju vara ett straff och inte bara leva normalt fast övervakad.

Eftersom när personen väl blir fri så finns det nästan ingenting som hindrar personen från att begå ett brott till om "straffet" bara är att bli typ lite övervakad?

Ja, jag hoppas att du förstår hur jag menar ^^

Sen är det ju beroende på vad det är för brott också :P

Puss <3

2009-03-20 @ 20:43:36
URL: http://caaoo.blogg.se/
Postat av: Melina

Jo, men den är ju under bevakning i fängelse fast har en mer frihet.

Man kan ju undra om andra människor verkligen borde ha rätt att styra andras liv bara för att de inte följer lagar som är uppsatta? Alltså alla har ju rätt att få vara fri i världen egentligen. Borde vi verkligen få avrätta människor, låsa in dem och så? Man är född till världen, och kanske kan få straff men fortfarande med bra levnadsstandard. Tycker jag, nog kanske. =)

2009-03-22 @ 16:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0