Snarkar getter?

Jag funderade ett tag på det här med snarkning. Jag frågade runt vad det berodde på. Många sa fettma, det lät ju rätt logiskt egentligen. För jag menar människan förr var ju ett rovdjur, men även ett bytesdjur för många. För att kunna överleva om natten så lär man ju vara tyst så att man inte blir hittad. Om man då ligger och snarkar högt så skulle vilket lejon som helst hitta en och käka upp en. Men man åt ju kött som innehöll mycket fett då. Man kanske inte hade tillgång till friterat oljefett som tycks vara kul att äta i dagens samhälle. Men fett som fett. Å andra sidan hade man ett annat sätt att leva på för längesen (jag pratar om sidådär ett par miljoner år sedan när vi kutade omkring med spjut och dödade.)
Men så sa en smart vän till mig som är rätt allmänbildad att snarkning inte alls har med fettma att göra. Det kan snarare vara ett fel på något inre organ. Så snarkar man mycket bör man kolla upp det.

Så eh ja, en slutsatsen är, snarkar du väldigt mycket. För min skull, kolla upp det.

Sen på tal om snarkning, gäspa, varför gör man det? Kan någon tala om det för mig? Jag har grubblat väldigt mycket på det men kan inte luska ut varför. Jag undrar om man alltid har gjort så? Många djur gör ju så, de har ju kvar mer av sin naturlighet än vad vi har.

Nu går vi över till lite bilder. Det är ju ganska kul att publicera bilder egentligen.




Ja, men detta med att fota, det är kul tycker jag. Men jag vill tjäna lite pengar för att jag står och plåtar. Så min affärsidé till Småföretagarna vi ska ha till trean fick helt enkelt bli foto. Om man då skulle fota som fan fram tills trean och samla på sig bilder på allt möjligt och sedan ha en hemsida där man lägger ut alla olika typer av bilder. En fotobank, Melina Svendéns fotobank. Det lät väldigt bra. Då får alltså folk välja en bild eller ja, så många de vill och få rättigheten att använda bilden till tryck och så vidare. Kanske man även skulle passa på att göra lite billiga loggor också. Har insett att det finns många som har små företag som vill ha bilder till sin marknadsföring. Sen kan man ju givetvis åka hem till folk och fota. Eller nått, jag kanske kommer på något smartare sen, detta kanske inte ens säljer. Men det borde göra det, för i princip alla är ju beroende av bilder.

En annan affärsidé kan ju vara... ja precis, vad fan som helst.


Söker man på "Timmernabben" där jag bor på google så kommer det upp en bild på mig. Känns ju bra det.


Ja men detta var ju ett intressant skrivande. Nu ska jag rikta mina tankar åt demokrati och skriva allt jag kan komma på om det på ett vettigt sätt. Fast jag ska inte ljuga om det, jag ska lära mig exakt vad det är först. Sen ska jag skriva, det är smart.


Hej hej
/Melina

Kommentarer
Postat av: Anette

Hm, snarkning, och du ska ha din säng vägg i vägg med oss?

2009-02-27 @ 08:50:29
Postat av: Irina

Du bloggar om ganska roliga saker att fundera över, du är nog smartare än vad du tror ;)

Men på tal om gäspning, vad jag har fått för mig med det är, att när man blir trött så vill hjärnan ha mkt syre,( fort så man kan vara på alerten å springa iväg för faror tex.) när man gäspar så drar man in mkt mer luft än när man bara "andas" och syresätter hjärnan bättre, fattar du ;)? uscha nu har jag gäspat hela kvällen x)

2009-02-27 @ 21:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0