Fetharry

 
   
  

Nytagna bilder av Malin Lundbergh på mig och min häst Fluga (från Östra Greda) får inleda detta blogginlägg. Hennes nya smeknamn är Fetharry, passar jättebra eftersom hon är jätte tjock nu. Tycker synd om henne, för det är hårdbantning som gäller. På vissa bilder är hon extra söt eftersom hon har kvar snö i ansiktet efter att hon fick pulsa till mitten av ovalbanan för att jag skulle fota Malin och Júni. (Mitten av ovalbanan består av en halvmeter snö, om inte mer.)

Om vi ska vara petiga angående den stora bilden så har hon inte riktigt med sig bakdelen ordentligt, ryggen ser lite svankad ut. Hon har tappat mycket av sina ryggmuskler eftersom hon har vilat rätt mycket (tappade en framsko). Sedan är hon lite passtaktig på bilden också, frambenet är i högsta punkt och bakre bakbenet i marken = pastakt. Hoppsan då.
På de små bilderna ser vi föreställande pass, trav, galopp och ett fult galoppmoment. Den bilden är ganska kul om man kollar på mitt ansiktsuttryck. På de andra två är dels Fluga efter ridning och sen Júni, Malin och Fluga. Lövhögar till dem.

Nu till helgen ska vi tävla på skolans vintertölt. Jag tror inte att det kommer att gå bra. Men den inställningen brukar jag ju förvisso ha, men så är det nog. Det som är bra med den helgen är att jag får finbesök av en viss Erik. Det är bra, då blir jag glad.

Nu vet jag inte vad jag ska skriva. Ha inte krav på att jag ska få ut något av varje inlägg. För då kan jag bara blogga en gång i veckan max. Jag har inte alltid vettiga funderingar. Mitt huvud är ganska uttömt efter "Världens längsta blogginlägg".

Nu är det mat, så farväl kära vänner. Hoppas att ni gillade bilderna, det gjorde jag. /Melina

Kommentarer
Postat av: Blondie

stiligt geten min :D <3

2009-02-19 @ 10:15:21
URL: http://jooonii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0