Hoho

Det tog långt tid för mig att fatta att jag skulle hem. Att packa kändes helt meningslöst - varför packar jag?

Men nu har jag varit hemma en vecka och har hunnit med både det ena och det andra. Saker jag har gått och suktats efter i flera veckor, hm vad kan det ha varit? Ja undra på ni ;D

Jag är jättetrött. Mitt huvud säger till mig att det är dags att sova. Till och med mamma tjatar, fast det är ju som det brukar. Jag sov i alla fall hos Stoffe i natt. Det är något med hans säng och rum, det är fan jättesvårt att sova :O Jag kan inte förstå det. Hmpf. Vi såg på "Blinding date", en snyft film. Sen såg vi på "American History X". Det blev genast mycket lättare att förstå filmen när det fanns text.  Gaah jag blir tokig på såna filmer, de borde tas bort så att såna som jag inte kan se dem. Nice det var att träffa Stoffe i alla fall. Hieregu vad längesen det var jajg satt och glodde på film hos han. Lätt att sakna.

Nu har jag varit på Granngården i en vecka. Jag trivs verkligen där. Det finns inte alltid saker att göra, men då går man omkring eller står och hänger vid kassan. Värsta coolingen ser jag ut att vara. Mohaha

Idag så gjorde jag något som jag har planerat i flera flera månader. Jag satte på ett isländskt stångbett på min lilla häst. Hon förstod inte riktigt mina inverkningar där, krånglade lite. Men jag gjorde så gott jag kunde. Det slutade rätt bra. Min häst är mysig, så pussiggosig så jag blir helt tokig.

Idag så hade vi planer på att åka till Lantbrygdens dag i Strömsrum. Det såg jag fram emot. MEN istället så blev vi tvungna att köra hästar till Öland. Men det var det värt. Lilla Híma, EldNafni och Tyrfingur fick åka. Måste bara säga att Naffe är så.. så bra. Han är två år. Mycket hanterad men har ändå en viss respekt. Han gick med mig upp i transporten Utan en enda tvekan. Duktiga pojken :D Híma som är ett tyckte det var läskigt, men hon blev pålyft.
Väl på Öland så släpptes Tyffe först av alla. Han for iväg och sen försvann han. Så han virrade omkring där själv, medan de andra hästarna gick för sig. Tyffe är inte så smart, faktiskt.

Isch, detta blev lite mycket text kände jag. Borde skriva mer men jag orkar inte. För nu måste Melina sova så hon är pigg imorgon när hon ska till Strokkurbanan och fota LagSM deltagarna :)

Puss och natti /Mel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0